Мета уроку: ознайомити учнів з явищем кипіння; навчити пояснювати процес кипіння на підставі молекулярно-кінетичної теорії.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
План уроку
Контроль знань 5 хв
1. Що таке випаровування? За якої температури воно може відбуватися?
2. Чому при випаровуванні температура рідини знижується?
3. Що таке конденсація?
4. Від чого залежить швидкість випаровування?
Демонстрації 5 хв
1. Сталість температури кипіння.
2. Кипіння води при підвищеному й зниженому тисках
Вивчення нового матеріалу 23 хв
1. Кипіння як різновид пароутворення.
2. Температура кипіння.
3. Питома теплота пароутворення.
4. Рівняння теплового балансу для випаровування й конденсації
Закріплення вивченого матеріалу 12 хв
1. Контрольні питання.
2. Навчаємося розв'язувати задачі.
3. Поміркуй і відповідай
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Кипіння як різновид пароутворення
Будемо нагрівати воду у відкритій посудині, періодично вимірюючи її температуру. Через певний час ми помітимо появу у воді численних бульбашок. Бульбашки виникають завдяки тому, що у воді міститься розчинене у ній повітря. У ці бульбашки випаровується рідина. Зі збільшенням температури усередині бульбашок пари більшатиме, а отже, її тиск збільшиться. Бульбашки стають крупнішими й під дією виштовхувальної сили піднімаються до поверхні води.
Коли вся вода прогріється до температури 100 °С, бульбашки, що піднялися догори, лопаються, викидаючи пару назовні. Ми говоримо, що вода закипіла...